Wednesday, July 27, 2011
Topic: අනාගත බුද්ධ
බොහෝ බෞද්ධයෝ අනාගත බුද්ධ පහළ වන තෙක් බලා සිටිති. අනාගත බුදුන්ගේ ශරීර ස්වභාව යද ගණනය කරති. පන්සිල් අටසිල් දස සිල් ආදී සිල් වෘත ද සමත විදර්ශණා ආදී භාවනා ක්රම ද ත්රිපිටකයේ ඇති ආකාරයටම මෙම අනාගත බුදුන් වහන්සේ දේශණා කරන්නේ යයි ඔවුහූ කියති. කොටින්ම කියනවා නම් අනාගත බුදුන් දේශණා කරන සියළු දර්ම මේ අය දනිති. බුදුන් කවුරුන්ද යන්න දන්නේ නම් සහ එතුමා දේශණා කරන දර්මය ද දන්නේ නම් මෙම අනාගත බුදුන් පහළ වනතෙක් බලා සිටින්නේ ඇයි දැයි තම තමන්ගෙන් ම අසා පිළිතුරු සොයා ගත යුතු ප්රශ්ණයකි.
about 11 months ago · · Report · Delete Post
අනාගතයේ පහළ වන බුදු කෙනෙක් බලාපොරොත්තු වන බොහෝ බෞද්ධයෝ වර්ථමානයේ පහළ වූ බුදු කෙනෙක් ගැන නොදනිති. පෙර නෑසූ දර්මයක් වර්ථමාන බුදුන් දේශණා කරන බව ද මෙම බෞද්ධයෝ නොදනිති. එම නිසා වර්ථමානයේ පහළ වී ඇති බුදුන් පෙර නෑසූ ධර්මයක් දේශණා කරන විට එම දර්මය තමන් මෙතෙක් කාලයක් ඉගෙන ගත් දර්මයට පටහැනි බැවින් බුදු දහම විනාශ කරන්නේ යයි බුදුන්ට චෝදනා කරති, ඔවුහු බුදුන්ට එරෙහි වෙති.
අනාගත බුදුන් පහළ වීමටත් පෙර සිටම එතුමාට ගෞරව කරන, විවිධ වූ පුද පූජා පවත්වන ජනයා බුදුන් පහල වූ පසු එතුමාට ගරහතී .ඔවුහ ධර්ම පහුර හිස තබාගෙන මෝහ ගඟ තරණය කරන්නට ගොස් ගිලෙන අය වෙති.
about 11 months ago · · Report · Delete PostI'm with you too.When ready train is gone.Most of people don't understand that unfortunately.They respect Buddha But when buddha comes they try to block Buddha's arrival.Thanks Dr.Tissa
about 11 months ago · · Report · Delete Postබොහෝ දෙනා ඉන්ද්රිය හරහා ම බුදුන් දැකීමට වෙර දරයි. ඒ වෙනුවෙන් තව අවුරුදු 2500 ක් ගත කිරීමට ඔවන් සූදානම්ය.
about 11 months ago · · Report · Delete Post
කෙදිනක හෝ මෙම විද්යාව නමැති තුඩ පහලවන තුරු ඔවුන් අමා ඵල සොයමින් සසර සරනු ඇත. (මෙම මෛත්රී බුද්ධ නම් වෘක්ශයෙන් අමා ඵල නෙලීමට ඔවනට තුඩ තවම නැති බැවින්)excellent statement Vidura...
about 11 months ago · · Report · Delete Postsita pahan veva
about 7 months ago · · Report · Delete Post
Topic: දුක
බුදු දහමේ සදහන් වන දුක කුමක්ද යන්න අවබෝද කර ගත හැකි ධර්මයක් නොවෙයි. ලෝකය පිළිගත් කෙනාට එදිනෙද ජිවිතයේ දුක් ගහට විදින්නට සිදු වෙනවා. බුදු දහමේ දුක ලෙස හදුන් වන්නේ එය නොවෙයි. මෙය ඉතාමත් ගැබුරු ධර්මයක්. නමුත් මෙය ඉතාමත් පැහැදිලියි. දුක තියෙන්නේ ලෝකය තුල. ලෝකය නිර්මාණය වන්නේ පිලිගැනීම නිසා. දුක කියන්නේ ලෝක ධර්ම පිලිගැනීම හෝ නොපිළිගැනීම නිසා තමන් ම නිර්මාණය කර ගත් ධර්ම තාවයක්. නමුත් අපිට පිළිගැනීමෙන් අයින් වෙන්න බැහැ. පිළිගැනීමෙන් අයින් වුන ගමන් අනෙක් අන්තයට වැටෙනවා. දැකීම තුලින් දුකෙන් නිදහස් වෙන්න පුළුවන් කියන්නේ ඒ නිසයි.
about 8 months ago · · Report · Delete PostTopic: Discussion with A Tiny drop of Sri Saddhammaop
@ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma අපි එදිනෙදා දකින ජාති දුක, ජරාව, මරණය පෙර නොඇසූ විරූ දහමක් වන්නෙ කෙසේද?
about 9 months ago · · Report · Delete Post
දම්සක් පැවතුම් සූත්රයට අනුව ජාති දුක, ජරා දුක, මරණ දුක ආදි පෙන්වන දුක්, බුදුපියාණන්වහන්සේ "පෙර නොඇසූ විරූ දහමක් (පුබ්බෙ අනනුස්සුතේසු ධම්මේසු)" යයි ගෙන හැර දැක්වූයේ ඇයි. අන්යාගමික හෝ බුද්ධශාසනයෙන් පිට ඉන්න කෙනෙක්ගෙන් ඇහුවොත් (ඕනම පොඩි එකෙක් පවා) "ඔබට මරණයට පත්වීම, එසේ නොමැතිනම් වයසට යාම දුකක්ද සැපක්ද" කියා ඇහුවොත් කුමක් කියයිද? අනිවාරයයෙන් කියයි... "සැපක් කොහෙද දුකක් මිසක්" ඉතින් මේ හීනවූ, ග්රාම්ය වූ , පෘථක්ජනවූ , අනාර්යවූ අයටත් තේරෙන දුකක් ගැන කියන්නද බුදුපියාණන්වහන්සේ අනන්ත සංසාරේ පාරමිතා පුරාගෙන ආවේ ?..
අනික මේ "දුක" සූත්රයේ තිබ්බ පලියට .. පොතේ තිබ්බ පලියට.. කටපාඩම් කරගත්ත පලියට... අපිට ඒ බුදුපියාණන් පෙන්නා දුන් "දුක පිළිබඳ ඥාණය (දුක්ඛේ ඥාණං), දුක ඇතිවීම පිළිබඳ ඥාණය (දුක්ඛ සමුදය ඥාණං), දුක නැති කිරීම පිළිබඳ ඥාණය (දුක්ඛ නිරෝධ ඥාණං), දුක නැතිකිරීමේ මාර්ගය පිළිබඳ ඥාණය (දුක්ඛ නිරෝධගාමිණි පටිපදා ඥාණං)" ලැබෙනවාද..
සාවධානයෙන් මේ වටිනා දහම් දෙසුමට සවන් දෙමු... ගැටය ලෙහා ගමු.
Tissa Mahima Senanayake මේ ධර්ම දේශනාවේ කියවෙනවා 'ඇත' යන්නත් 'නැත' යන්නත් අන්ත බැවින් යමක ස්ථිරද නැද්ද යන වග සොයන්න එපා කියා . නමුත් ඒ සමගම හරයක් ඇත්ද නැතිද යන්න සොයා බලන්න කියයි. ඉතින් හරයක් ඇත්ද නැතිද යන වග අන්ත වලට අසු නොවන්නේ කෙසේද?
ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma @Tissa
ඔබට පැටලිලා තියෙන්නේ. ඔබ දක්වු අදහසක් මෙම ධර්ම දේශනාවේ නැහැ. ඔබ දක්වා පෙන්වා තියෙන්නේ තැන් තැන් වලින් එකතු කරපු අදහස් වල කොටස්. (සමහර විට මෙය අසන අවස්තාවේ නින්ද යන්න ඇති .
Tissa Mahima Senanayake ජීවිතය යනු මුලාවකි. එම මුලාවෙන් නිදහස් වූ රහතුන් ජිවත් වන්නේ නැත. ඔවුන් මරණයෙන්ද නිදහස් බැවින් ජිවිතයේ හරයක් හරයක් නැතයි කියා මරණයට සුදානම් නැත.
ගිහි සැප සහ කෙලෙස් නිවනට බාදාවක් යයි සිතන පෘත ජනයෝ ගිහි සැප අත හැර දමා තපසට යති. කෙලෙස් සහිත වූ සෝවාන් මාර්ග පල ලාභියා අඩුවකින් තොරවම ගිහි සැප විදිති.
ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma @Tissa
මට ඔබතුමා පැටලිලා තියෙන තැනත් හොයා ගන්න ටිකක් අමාරුයි. ඒක නිසා පැහැදිලි පිලිතුරක් දෙන්න බැහැ. අර මෛත්රි බුදුන් කියා හිතන් ඉන්න අංකල්ගෙත් තියෙන්නේ ඔය වගේ අදහස්.
Tissa Mahima Senanayake මේ දේසනාවේ කියනවා රහතන් වහන්සේලා ජීවිතය හරයක් නැති බව දන්නා නිසා ඕනෑම විටක මරණයට සුදානම් කියල. මම කියන්නේ ජීවිතය මරණය යනු මුලාවක් විතරයි. සත්ය නොවෙයි. ඉතින් රහතන් වහන්සේලා ජිවිතයෙන් සහ මරණයෙන් නිදහස් වෙලයි ඉන්නේ. එකයි මම කිවුවේ රහතන් වහන්සේලා ජිවත් වෙන්නේත් නැහැ මැරෙන්නෙත් නැහැ කියල. එක මගේ අදහසක් නොවෙයි. එක සත්ය නොවෙයි ද?
ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma @Tissa
<< මම කියන්නේ ජීවිතය මරණය යනු මුලාවක් විතරයි. සත්ය නොවෙයි. ඉතින් රහතන් වහන්සේලා ජිවිතයෙන් සහ මරණයෙන් නිදහස් වෙලයි ඉන්නේ. එකයි මම කිවුවේ රහතන් වහන්සේලා ජිවත් වෙන්නේත් නැහැ මැරෙන්නෙත් නැහැ කියල. එක මගේ අදහසක් නොවෙයි. එක සත්ය නොවෙයි ද?>>
නැහැ මේක සත්ය නෙමෙයි. මේවා ඔබේ අදහස් නෙමෙයි නම් කාගෙද මේ අදහස් ?
Tissa Mahima Senanayake එක මගේ අදහසක් නොවෙයි, දැකීමක්. මම දකිනවා රහතුන් වැඩ සිටින තැන. කාලයෙන් නිදහස් වූ තැන ජිවත් වීමක් තිබෙන්නේ කෙසේද?
ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma ඔබ ප්රකාශ කරන දේවල් මේ කිසිම දේශනාවකට අදාල වන දේවල් නෙමෙයි.
haaminda Wijekoon තිස්ස මහතානනි, ඔබගේ මුල් ප්රශ්නයට පැහැදිලි පිලිතුරක් දීමටය් මගේ මේ උත්සාහය.
අපගේ අභ්යන්තරයේ යථා ස්වභාවය දැකීම හෙවත් ධර්මය දැකීම යනු ප්රඥා ඇසින් අප දෙසම හැරී බැලීමේ ආර්ය පර්යෙශනයය්. එසේ නොකොට අපට හුරු පුරුදු සංකල්ප තුලින් ධර්මයේ පෙන්නුම් කරන දේවල් විග්රහ කිරීම මගින් ඒවා තේරුම් ගැනීමට ගියහොත් නිතැතින්ම අප වැටෙන්නේ කිසිදාක දෙහි රස නොබලා දෙහි රස ගැන විශ්ලේශනයක යෙදෙන අයෙකුගේ තත්වයටය්.
මෙතැන සාරවත් කියා ගත හැකි දෙයක් ඇතිද නැතිද කියා විමසන්නේ අප ආස්වාදය කියා හන්දුන්වන දෙයෙහිය. මෙම ප්රශ්නයට පිලිතුර අපට නුවනින් විමසා දැකගත හැකිය. හරයක් ඇතිද නැතිද යන වග අන්ත වලට හසු නොවන්නේ ඒ නිසය්. හුදු සංකල්ප විශ්ලේශනයක යෙදුනහොත් මෙය වුවද අන්තයකට හරවාගත හැකිය.
ආස්වාදය සැපක්ද දුකක්ද ආදී වශයෙන් විනිවිද බැලීමක යෙදීම තුලින් ආස්වදයෙහි යථා ස්වභාවය සොයා ගනීමට මෙම කමටහන අපට උපකාර වේ.
You may find a further analysis here http://www.facebook.com/topic.php?uid=96512720994&topic=9760
Tissa Mahima Senanayake thanksChaminda ඔබේ විග්රහයට. අපගේ පර්යේෂණය වියයුත්තේ ආස්වාදය සැපක්ද දුකක්ද ආදී වශයෙන් විනිවිද බැලීමද නැතිනම් ජාති ජරා වියදී සහ මරණ වලට හේතුව සෙවීමද?
ලෝකය තුල හරයක් තිබේද නැද්ද යන බව සෙවීමට ලෝකයක් තිබේද? මම නම් ලෝකයක් නැති බව ඉන්ද්රියන් ඉක්මවා දුටුවෙමි. ඔබ තවමත් හරයක් තිබේදැයි සොයන්නේ ඉන්ද්රියන් තුලින් දකින ලෝකයේද?
Chaaminda Wijekoon තිස්ස මහතානෙනි, ඔබගේ පැනය ඉතාමත්ම වැදගත් එකකි. මා ඉදිරිපත් කරන මේ අදහස "අපක්ශපාතීව" විමසා බලන් මෙන් ඇරයුම් කරමි.
ජරා මරණ යනාදිය රහතුන්ටද පැමිණේ. එනමුත් දුක් නැති කර අති බැවින් එම ලෝක ස්වභාවයන් නිසා ඔවුන් තුල චිත්ත පීඩා අති නොවේ. ආර්ය පර්යේශනයක යෙදෙන අපගේ අරමුන විය යුත්තේ ලෝක ස්වභාවයන් හමුවේ නොසෙල්වෙන රහතුන්ගේ මානසිකත්වය උදාකර ගැනීමය්. එසේ නොමතිව අජරාමර ආත්ම භාවයක් සෙවීම නොවේ.
ජරා මරණ ආදිය නැති කල නොහැක. එනමුත්, ඒවායින් අසහනයට පත්වෙන සුලු චිත්ත ස්වභාවය නැති කල හැක. එමනිසා සෙවිය යුත්තේ ජරා, ව්යාදි, සහ මරණ වලට හේතුව නොව ඒවායින් අපට චිත්ත පීඩා ඇති වීමට හේතුවය්. මෙම දේශනයට විමර්ශනාත්මකව හා අපක්ශපාතීව සවන් දුනහොත් එය පැහදිලි වනු අත.
ඇලීම අති තැන ආස්වාදයක් ඇත. ජරා මරන ආදිය දුක් වන්නේ ජීවත් වීම යය් කියා අප වින්දිමින් සිටින ආස්වදයට බාධාවක් ඇතිවන බැවිනි. හරයක් අත්ත්දැය් සෙවිය යුත්තේ එම ආස්වදයෙහිය. එයට හේතුව එහි හරයක් නැති බව දැකීම තුලින් අපගේ අවිද්යාව දුරුවී නිරායාසයෙන්ම අප ආස්වාදයට බැන්ද තබන බන්ධනයන්ගෙන් නිදහස් වන බැවිනි.
ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma ජරා මරණ යනාදිය රහතන් වහන්සේට පැමිනෙන්නේ පෙර අවිද්යාවෙන් හොදයි, සාරයි කියා ගොඩ නගා ගත්ත කයටයි. ඒ තමයි උන්වහන්සේගේ අන්තිම දුක.
නමුත් උන් වහන්සේගේ පරිනිර්වානයෙන් පසු දෙවියන් සහිත, බඹුන් සහිත, මාරයන් සහිත මේ තුන් ලෝකයේම උන් වහන්සේව පනවන්න තැනක් නැහැ.
Tissa Mahima Senanayake එක තමයි මම කියන්නේ ජාති ජරා වියාධි මරණ වලින් නිදහස් වෙන මාර්ගය තියෙන්නේ බුද්ධ සසනයක විතරයි කියල. බුද්ධ සාසනයෙන් පිටත කිසි කෙනෙක් ජාති ජරා වියාධි මරණ වලින් නිදහස් වීමක් නොදකින බැවින් ඔවුන් "ජරා මරණ ආදිය නැති කල නොහැක" යයි දේශනා කරයි.Please join with discussion to reveal the truth.
about 9 months ago · · Report · Delete Postමටනම් ඒ ගෑන හිතෙන්නේ මෙහෙමයි. අපේ අතේ අසුචී ගොඩක් ගෑවුනවිට එය වහා ඉවත්කරනොදමා ඒගෑන විමර්ශනාත්මක ඈසක් ඈතිකරගෙන දෑඩි දුර්ඝන්දයද හමුවේ නොනවතින විමර්ශනයක යෙදෙන අයුරුයි.මෙය ලියු මාද තවමත් එසේම යෑයි විටෙක සිතේ.
about 9 months ago · · Report · Delete PostThen the question is what to remove or who is going to remove.When try to remove we find there is no "I" to do so.But still death exist.Whole world is created due to "I".No ones here to help but from the sensed world 'I" have buddha and Buddha also can't help us.What do you see here Dr.Tissa
about 9 months ago · · Report · Delete Postබෞද්ධයෝ එක කොටසක් බුදුන් වහන්සේට මරණය පටවති. තව කොටසක් රහතන් වහන්සේලාට ජාති ජරා වියාධි පටවති.
about 8 months ago · · Report · Delete PostChaaminda Wijekoonමගේ ගුරුවරයා බුදුන් වහන්සේය.
about 8 months ago · · Report · Delete Post
ඔබගේ ප්රශ්නය මට පැහැදිලි නැත. ලෝකය යනුවෙන් ඔබ අදහස් කරන්නේ කුමක්ද? අපට බැලූ බැල්මට සන්තතික හා ස්ථිර සේ පෙනෙන්නට ඇති දෑ සම්මුතියෙන් අපි ලෝකය ලෙස හන්දුන්වමු. එනිසා සම්මුත්ති වශයෙන් ගත් කළ ලෝකයක් ඇත. සැබැවින්ම ලෝකය යනු මොහොතින් මොහොත වෙනස් වෙමින් පවතින ප්රවාහයක් වුවද, ප්රායෝගිකව එදිනෙදා කටයුතු කිරීමේදී සන්නිවේදන පහසුව තකා සම්මුතියෙන් අප විසින් ලෝකයක් ඇතය් සලකා කටයුතු කරනු ලැබේ.
අප විසින් ලෝකය තමන් කැමති සේ පවත්වා ගැනීමේ උත්සාහයක යෙදෙන්නේ එය ඵල රහිත ක්රියාවක් බව හරිහැටි නොදකින නිසාය.
මේ අනුව ඔබ ලෝකය පිලි නොගන්නේය යනුවෙන් අදහස් කරන්නේ කුමක්දැය් කරුණාකර පහදා දෙන්න. නිවන තිබෙන්නේ ලෝකයෙන් එතෙරය යනුවෙන් ඔබ අදහස් කරන්නේ කුමක්ද? සම්මුති ලෝකයේ යථා ස්වභාවය හරිහැටි දුටු විට අප තුල ඇති වන ලෝභ, ද්වේශ, හා මෝහ යන ගිනි වල නිවීම නිවනය්. ඒ හැර වෙනත් නිවනක් තිබේදබුදුන් වහන්සේ ගුරුවරයෙක් නොවෙයි. ගුරුවරයා ධර්මය උගන්වයි. බුදුවරයෙක් ධර්මය උගන්වන්නේ නැත. බුදුන් ලෝකයේ වැඩ නොවසන බැවින් බුද්ධ වචනය බාහිරෙන් දාගන්නට නොහැකිය.
about 8 months ago · · Report · Delete Post
ඔවු සම්මුති වශයෙන් ගත කල ලෝකයක් ඇත. නමුත් සම්මුතිය සත්ය නොවෙයි නේද? ඉතින් සතය් නොවන ලෝකයේ පැවැත්මක් ගැන සොයන්නේ මුලාවට පත් වුවන් නොවද? "අප විසින් ලෝකය තමන් කැමති සේ පවත්වා ගැනීමේ උත්සාහයක යෙදෙන්නේ එය ඵල රහිත ක්රියාවක් බව හරිහැටි නොදකින නිසාය" යයි ඔබ කියයි. මමද ඔබගේ අදහසට එකග වෙමි. නමුත් ඔබ මෙසේද කියයි. "අපගේ ඉන්ද්රියයන් හයට හසු වන කිසිවක "සාරවත් යැය් ගත හැකි" හෙවත් අප විසින් කැමති විය යුතු කිසිවක් නැති ස්වභාවයය්. මෙම නිසරු බව පැහදිලිව දකින්නා එම නිසරු දෙයට ඇලීම ඇති කරවන අවිද්යාවෙන් මිදීමට උත්සාහ ගනී."
සම්මුතියෙන් සාදා ගත් ලෝකයේ නිසරු බව සොයන්නේ ඇයි? අපගේ දැකීම විය යුත්තේ ලෝකයේ නිසරු බව ද නැතිනම් ලෝකයක් නැති බවද? ලෝකයක් නැති බව දුටු කෙනෙක් එහි සරු නිසරු බව සොයනවද? එම සෙවීම විහිළුවක් නොවේද?
මම ලෝකය පිළිගන්නේ වත් පිලි නොගන්නෙවත් නැත. එම දෙකම අන්ත වෙයි. මම ලෝකය දුටුවෙමි. ලෝකය දැක ලෝකයෙන් එතෙර වූවෙමි. ජරා මරණ තිබෙන්නේ සම්මුතියෙන් සාදා ගත් ලෝකය තුල නොවේද? ලෝකයෙන් එතෙර වූ පසු තව දුරටත් උප්පත්තිය සහ මරණය තිබේද? ජිවත් වීමක් තිබේද? ලෝභ, ද්වේශ, හා මෝහ යන ගිනි වල නිවීම ආයාසයකින් තොරවම සිදු වෙයි. ඇයි? ඔබ පුද්ගල දෘෂ්ඨිය නිසා ලෝභ, ද්වේශ, හා මෝහ යන ගිනි වල නිවීම වලට අයිතිය කියයි. ලෝකයෙන් එතෙර වූ පසු ලෝභ, ද්වේශ, හා මෝහ යන ගිනි වලට අයිති කාරයෙක් නැත. පුත්ගල දෘෂ්ඨියෙන් නිදහස් සෝවාන් පල ලාභියා ලෝභ, ද්වේශ, හා මෝහ යන ගිනි නිවීම ට කිසිම වෙහෙසක් ගන්නේ නැත.
මෙම සටහන ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් විසින් කපා දමන ලදී.)
Topic: ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma සමග කරන ලද සාකච්චාවක කොටසකි.
මෙහි පහත දැක්වෙන්නේ මම 'ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma'
සමග කරන ලද සාකච්චාවක කොටසකි. මගේ සටහන් ඔවුන් විසින් කපා දමන බැවින් තව දුරටත් සාකච්චාව ඉදිරියට ගෙන ය නොහැක. සත්ය සෙවීමට කැමති ය වෙනුවෙන් මෙහි එම සටහන තබමි.
ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma කුමන අර්ථයෙන්ද අනිච්ඡ කියන්නෙ?
බුද්ධ දේශණාවේ මෙහෙම තියෙනවා, "ලෝකය අනිච්ඡ සේ දකින්නෙ අනුලෝමක්ෂාන්තියට පත්වන්නේය, නිවන නිච්ඡ සේ දකින්නේ සම්යත්ත නියාමයට බස්නේය. සම්යත්ත නියාමයට පත් කෙනෙක් සෝවාන්, සකෘදාගාමි, අනාගමි අරිහත් ඵලයට පත් වන්නේමය. අනුලෝමක්ෂාන්තියට නොපත් කෙනෙක් සම්යත්ත නියාමයට බස්නේය යන්න සිදු නොවන්නකි. සම්යත්ත නියාමයට නොපත් කෙනෙක් සෝවාන්, සකෘදාගාමි, අනාගමි අරිහත් ඵලයට පත් නොවන්නේය".
Tissa Mahima Senanayake ඔබගේ ගුරුවරයා අනිච්ච ලෙස හදුන්වන්නේ කුමක්ද ? පැහැදිලි කරන්න.
ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma @Tissa
බුදුරජාණන් වහන්සේ දේශනා කල එක් ආකාරයක් තමයි මෙතන තිබෙන්නේ. ඔබ අසන ප්රශ්න වලින් පෙනි යන්නෙ ඔබගේ ඥාණයේ අඩුපාඩුවක් නිසා හෝ රෝගයක් නිසා හෝ මෙය වැටහි නැති බවයි.
නොඑසේ නම් අනිච්ඡ ගැන සදහන් විස්තරය අසා කුමක්ද අනිච්ච ලෙස හදුන්වන්නේ කියා අසන්නේ නැත.
Tissa Mahima Senanayake Sorry my dear. I have not enough signal (internet) to listen to it. just I need the meaning of the අනිච්ච.
අනිච්ච යන්නෙහි තේරුම 'තමන් කැමති සේ නැත' යනුවෙන් ලියා තිබෙනු මම දැක ඈත. එය හරිද?
Chaaminda Wijekoon මට වැටහෙන ආකාරයට මෙම දේශනාවේ අනිච්ඡ යනුවෙන් හන්දුන්වන්නේ අපගේ ඉන්ද්රියයන් හයට හසු වන කිසිවක "සාරවත් යැය් ගත හැකි" හෙවත් අප විසින් කැමති විය යුතු කිසිවක් නැති ස්වභාවයය්. මෙම නිසරු බව පැහදිලිව දකින්නා එම නිසරු දෙයට ඇලීම ඇති කරවන අවිද්යාවෙන් මිදීමට උත්සාහ ගනී.
"තමන් කැමති සේ නැති" දෙය අනිච්ඡ යැය් ගත හැකිද? එසේනම්, සියල්ල අනිච්ඡ බැවින් තමන් කැමති සේ ඇති දේවල් කිසිවක් තිබිය නොහැකිය් නේද?
ශ්රී සද්ධර්මයෙන් බිඳක් - A Tiny Drop of Sri Saddhamma@Chaaminda
<<"තමන් කැමති සේ නැති" දෙය අනිච්ඡ යැය් ගත හැකිද? එසේනම්, සියල්ල අනිච්ඡ බැවින් තමන් කැමති සේ ඇති දේවල් කිසිවක් තිබිය නොහැකිය් නේද?>>
මේ ලෝකයේ සියලුම දේවල් වල ඉස්තිර නැති ස්භාවයක් තිබෙනවා. ඒ නිසාම ලෝක සත්වයා ගෙවිලා වැනසිලා යන දේවල් තමන් කැමති සේ පවත්වා ගන්න උත්සාහයක යෙදෙනවා.
ලෝක ඉපදුන දා සිට මියයන තුරුත් උත්සාහ දරන්නේ තමන් කැමති ඉෂ්ඨ, ප්රිය අරමුනු සහිත ලෝකයක පැවැත්මක්.
නමුත් අනන්ත සංසාරයේ සිට එන අපිට කවදා හෝ දවසක ඉෂ්ඨ, ප්රිය අරමුනු සහිත ලෝකයක් අපි කැමති සේ පවත්වා ගන්න හැකි වුනා නම් අපි තාමත් ඉන්නේ එතන. ඒ ස්භාවයන් රැක ගෙනම ඉන්නවා. නමුත් ඒ සියල්ලත් ගෙවිලා වැනසිලා අපි අද මෙතන ඉන්නවා. මේක තමයි ලෝක ධර්මතාවය.
එසේ නම් අපිට මතුයම් දවසක හෝ ඉෂ්ඨ, ප්රිය අරමුනු සහිත ලෝකයක් අපි කැමති සේ පවත්වා ගන්න හේතු තිබෙනවාද?
එසේ නම් මිදීම හැර නොඇල්ම හැර වෙන ගන්න ඥාණවන්ත තිරනයක් තිබෙනවාද?
Tissa Mahima Senanayake
මගේ සටහන් මකා නොදමා පිළිතුරක් දීම ගැන ස්තුතියි. ඔබේ සාමාජික යන්ගේ සුබසෙත සදහා එක කරුණක් ගැන මුලින් සාකච්චා කරමු. ඔබ මෙසේ කියයි.
"මේ ලෝකයේ සියලුම දේවල් වල ඉස්තිර නැති ස්භාවයක් තිබෙනවා. ඒ නිසාම ලෝක සත්වයා ගෙවිලා වැනසිලා යන දේවල් තමන් කැමති සේ පවත්වා ගන්න උත්සාහයක යෙදෙනවා."
මම ලෝකය මායාවක් බව දැක එම ලෝකයෙන් නිදහස් වුයෙමි. නමුත් ඔබත් ඔබේ ගුරුවරයාත් ලෝකයක් පිළිගෙන එම ලෝකයේ ගෙවිලා වැනසිලා යන දේවල් ගැන කතා කරයි. එම දේවල් තමන් කැමති සේ පවත්වා ගන්න උත්සාහයක යෙදෙන බවත් කියයි. මගේ ප්රශ්නය නම් ඔබත් ඔබේ ගුරුවරයාත් ලෝකය පිළිගන්නේ නම් එම පිළිගත් ලෝකයෙන් නිදහස් වන්නේ කවදාද? ලෝකය පිළිගත් පසු එයින් නිදහස් වන්නේ කෙසේද?
නිවන තිබෙන්නේ ලෝකයෙන් එතෙර නොවද?
මෙම සටහන ඔවුන් විසින් කපා දමන ලදී.
about 9 months ago · · Report · Delete PostTopic: සත්යය සත්ය සේ දැකීම මනුස්සත්වයේ උත්තරීතර කමයි
සත්යග ගගත ය ෙවිශනය වැඩසටහන අප සියලුම සත්ය් සොයන ලෝ වැසියන්ගේ අදහස් තමාතුලින් සොගාගැනීමට උපකාර වෙමින් ඉදිරිපත් කලෙමු. සත්යන කටුක හා අමිහිරි දෙයක් සේ දකිනවානමි එය හරිම අවාසනාවන්ත තත්වයකි. දේවදත්තලාත් අපි සමග එකට තර්ක වාද කරමින් එය විනාශ කිරීමට උත්සාහ කරමින් මෙම ෆ්ස් බුක් එකට ඇතුල් වී ඇත. ගෞතම බුද්ධ සමයේ ද මෙසේමය. වනරයාට දැලිපිහිය සහ කන්නාඩියක් ලැබුන විට කුමක් කරගන්නේද? තමා විසින්ම තමාගේ බෙල්ල සිදගන්නවා නේද අපි තර්ක වාද කරගනිමින් තමාගෙ මතය නිවැරදි බව කියා පෑමට යාම ඉතා භයානක තත්වයකි. එය තමා තුලින් බැලීමට විමසිලි වන්න.මෙතන ලොක්කෙකු නැත. අද වන විට ලොව ප්රීධාන ආගමි බිදවැටී ඇත. ලොව කිසිම ආගමක් ද පවතින්වනේ නැත. බුද්ධාගම ගත්කල පන්සිල්, අටසිල්, දස සිල්, කෝටියක් සංවර සිල් සත්වයා බැද ඇති කඹ වැනිය. මෙම හික්මීම සතාට අවශ්යව ආභරණයකි නමුත් මෙම හික්මීම තමා තුලින් මතුවීම නමි මනුසත් බව ලැබීමෙි නියම වටිනාකමය. (කිසියපමි ඉගනුමකින් තොරව) එවැනි සමාජයක් අපට අවශ්යමය. නමුත් මෙම අදහස් බුදූන් වහන්සේ දේශනා කොට නැති බව ඔබ තේරැමිගත යුතුය. මෙම තර්ක වාද අපගේ දෘෂ්ටි බිද වැටීමට යමි පිටුවහලක් වනවා මිස එය සත්යමක් නොවන බවද තමා දැනගත යුතුය දේවදත්ත පරිපාලන මණ්ඩලය තමා ගැන සිතන්න. දේවදත්තටත් බුද්ධත්වය හිමිය.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
"පින්වත් ආනන්දය, මා විවරණ දී ඇති පුද්ගලයන් කලින් කලට පැමිණ සිංහනාද
about 9 months ago ·
පවත්වමින් මාගේ නිර්මල දැන් නිවන් දැකිය හැකි බුද්ධ ධර්මය බබුළුවාලමින්
දුක් විඳින ජනයා එයින් මුදවාලති."
· Report · Delete Post
Who can stop Buddha (Universal Truth), did Deuwdath succeed?
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
Always Buddha aware , mind conception.mind illusion.universal truth, nobody can stop Buddha, all false knowledge.Am I ?
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
Ghothama buddha addicted is not good.If ghothama buddha is here now the Buddha will chases who are addicted like wakkalee,
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
I say you also "addicted" .There are no separation Gauthama Buddha or Maiththree Buddha. It is my own understanding. No one can challenge me
about 9 months ago ·I like that.Biggenning to now as my way.
· Report · Delete Post
Absolutely correct.But If"I" go along a path it will be perfect error.Why "I" error created already.If that error continue a path then it also a error.there are no paths but error can be evacuated by let say seeing through without "I ness"
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
buddha is neither ceylon nor indian and is beyond universe
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
හුදෙක් වචන හරඹ තුළින් අප දෙදෙනාට හෝ එකගත්වයකට එන්න අමාරැයි.මා තුළ ඇති අදහස වචනවලින් කී විට ඔබ එම වචනය අල්වා ගෙන තර්ක කරයි. වචන වලින් අඩුම ගණනේ බඩගින්නවත් විස්තර කළ නොහැක. බුදුදහම අතාර්කික වන්නේ එබැවිනි.
about 9 months ago ·
බුදුන් සමග ප්රශ්ණ කරන්න ගිය පුද්ගලයා එය විසදාගනී.දුන් පිළිතුර හෝ ඇසූ පුශ්ණය අදාලනොවේ.
· Report · Delete Post
yes ananda exactly 100%.but i don't understand you had taken mind process to see truth.I saw some explanations on it.Yes I know they are no words.But you know what I mean
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
තමාට තමාවත් නොතේරෙන ලෝකයක කාටවත් කාව හෝ තේරැම් ගත නොහැක.මම හිතන නිසා "මම" සිටී.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
Upul @ "Who can stop Buddha (Universal Truth), did Deuwdath succeed?"
about 9 months ago ·
Why not?To day we are talking about" Deuwdath" more than Buddha.Where have the universal truth Upul ? Can you point me.
· Report · Delete Post
මේ සියල්ල හිතන නිසාය. this is the point.no need to think.but our practices we had was developing mind before meeting master siriwardana.Now it is not it is burning mind.that is not thinking that's why all this clashes with FB groups.If someone going to tell beyond mind process(of course can't tell but let say trying) due to mind practises it clash
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
Dilupa You are the 1st person.Why you believe other ones teaching,praticing.No need. go ahead as your wish.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
Now I don't have any person inside me even not me(not 100% u know that no)
about 9 months ago ·
that situation only achieve by listening to master in present
· Report · Delete Post
Dilupa< වෛද්යවරයෙක් එක් ලෙඩෙක් පරීක්ෂා කොට ඊළග ලෙඩා බලනවිට මුල් ඒවා අමතක කළයුතුයි. භෞතික දේ සම්බන්ධව මුල් දැනුම ඔබට නැතිව බැරිය.ඡීවීන් සම්බන්ධව පවත්නා ගැටලු වලදී මොහොතයි වැදගත්වන්නේ . සිත සිතුවිලි වලින් සම්පූර්ණව වියුක්තවීම තුළ සිහිය නැමති ආලෝකයේ ස්පර්ශයෙන් ඒවා ලිහීයන්නේය.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
පූර්ව නිගමන නොවැදගත්වේ. එවන් සිතුවිලි වලින් ගැටලු ලිහන්න බැරිය.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
මෙ ඉන්ද්රිය 6 අපට අත්යවශයම වෙලවට පිහිටට එන්නේ නැත. ඉතින් කෙසෙනම් බුදුන් දකින්නද ?
about 9 months ago ·
නමුත් යමක් ඔබට පෙන්විය හැක, එය මොකද්ද කිය ඔබම බලිය යුතුය.
"කම්මස්ස කරකෝ නත්ති
විපාකස්සච වේදකෝ
සුද්ද ධම්මා පවත්තන්තී
ඒවේතන් ඒව සම්ම දස්සනන්"
බුදුන් ලෝකයත් ලෝක නිරොදයත් ඹබයක් පමන ශරිරය තුල පනවුයේය.
· Report · Delete Post
අත්යවශ්ය වෙලාව කියා එකක් නැත.සෑම මොහොතක්ම එකසේ වැදගත්වේ.එලැඹි මොහොතෙහි
about 9 months ago ·
සිහිය පිහිටුවා අවදියෙන් විසීම ප්රඥාවන්තයා ගේ සිරිත මිස දුවන්නන්වාලේ දිවීම නොවේ.
· Report · Delete Post
මේ කියන සිහිය අත්තේද ඉන්ද්රිය 6 තුල නොවෙද?
about 9 months ago ·
ඔබේ ඔය සිහිය සමග අඩ නින්දටවත් යා හකිද? සියලුම සෙල්ලන් දමන්නේ ඉන්ද්රිය 6 සමග මේ සංස්කාර ලෝකය තුල නොවෙද? අඩ නින්ද සහ තද නින්ද වැදගත් නොවේද? එයත් තමන් සතු දෙයකි.
1/3 ක සිහිය ඇත, 3/2 සිහිය නෑත. මෙන්න අපේ සිහියේ තරම.
· Report · Delete Post
නින්ද ගැන ඔබ තලුමරන කතාව පරණ වැඩි.කැකිල්ලේ කතාව ඡෝකරයෙකුට ගැලපේ.උපුල් දැන් ඡෝකරයෙක් වීද?
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
සිතිමේ අයිතිය ඔබ සතුය. 1/3 ක සිහිය ඇත, 3/2 සිහිය නෑත. මම 1/3 එක පවිච්චි කලෙමි මෙ සංස්කාර ලෝකය තුල. 3/3 ම නොව. ඔබටත් 1/3 ක සිහියක් අත.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
තද නින්ද පරනය, එයට ආදිකල්පිත අවිද්යාව යයි කියනු ලබේ. මොනතරම් පර්න උවත් ඔබත් මමත් හෑමදාම මේ පරන වෑඩි තද නින්දට යන්නෙය. මෙය සවොම තද නින්ද දකින තුරාවටම කරනු ලබන්නකි.
about 9 months ago ·
1/3කින් බලනකල කැකිල්ලේ කතව මෙසේ පෙනිම සාමන්ය දෙයකි. පුදුම වීමට කරුනක් මට නොපෙනේ. මේ ලෝ අම්බලමේ අපි ඔක්කොම ගොන්නුය-ව්ලන් කද බින්දපු දවසට.
· Report · Delete Post
මම මේ පරන වෑඩි තද නින්දට දෑන් යන්නෙය. හෙට 1/3 සිහියට එන්නෙමි.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
තවම තද නින්දෙන් අවදි නොවූයෙමි. සැවොම තද නින්දත් සමගම ඉන්ද්රින්ට එන්නේය.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
අන්ගුලිමාල නම් වු අහිංසක ඇංගිලි 999 කපා කරවට දාගෙන අවසන් ඇංගිල්ලද කපා බුදුන් දුටිමී. මේ රෑස් කරගත් පව් කෙසෙනම් ගෙව්නේද කියා කාටනම් කිව හැකිද? මොන මූලාශ්රයක සොයාගන්නට ඈත්ද? අහිංසක මිනිසුන් අමු අමුවේ මරපු අන්ගුලිමාලද නිවන් දුටිමි.
about 9 months ago ·
මෙන්න ...මෙය වේ බුද්ද ශක්තිය. තව මොනනම් වැදි බණද
· Report · Delete Post
පිං අනුමොදන් කරන මහතුනි, මෛත්රී බෝධ් සත්වයන්ටද පිං අනුමොදන් කරන්නවුනි. මෙයත් මොහොතකට සිතන්න, ලොකයේ සිටින ලොකුම පවු කාරයන් එකතු වී ඔවුන්ගෙ සියලුම පවු මෛත්රී බෝධ් සත්වයන්ට අනුමොදන් කලහොත්, බෝධ් සත්වයන් නිවන් දෑක හමාරය. මහත් අපරාදයකි.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
මනුස්සයා තමාගේ උත්තරීත්වය ගැන උදම් අනයි. සත්ය ගැන කථාකරයි. මොකක්ද උත්තරීත්වය. මොකක්ද සත්යය ? මිනිසා උතුමි බව තෙමේම කියාගනී.ලොව ඇති එකම සත්යය
about 9 months ago ·
වෙනස්වන ධර්මතාවයයි.නිශ්චිතව එද නොපවතී. මුදල් වියදම් කොට "නිවන් දකීත්වා"යැයි කියවා ගනී. දැන්වීමි ද ලියවා ගෙන පුදර්ශණය ද කරවා ගනී.පිං අනුමෝදන් කරවා ගනී.දෙවියන්ටත් කොටසක් දී තව තව සැප ඉල්ලයි.
· Report · Delete Post
තව කංඩායමක් වදාරන්නේ තමන්ට වැඩිවැඩියෙන් දෙන තරමට පෙරලා ලැබෙන බවයි.තමන් විදින සැප ගිය ආත්මයේ කළ පිං පලදීමෙන් බවය.එනිසා ප්රභාකරන් පවා පෙර ආත්මයේ සිටම ආ හතුරෙක් බවය. ඔහු භාවනාව තුළින් වෙනස්කර ගැනීමට හැකියාව තුබූ බවය.
about 9 months ago ·
පෙර පිං ඇත්නම් ඉබේ කටට වැටෙන බවය.
· Report · Delete Post
දෙවියන්ට, මලවුන්ට පිං පමුණුවන්නෝ වැඩිඩැඩි යෙන් අනුග්රහ පතති.ඔබ ලබන ආත්මයේත් මගේම අම්මා වේවා ! බිරිද වේවා! කියා තව තවත් වැඩ ගන්න බලති.මිය ගිය අයටත් බේරැමක් නැත.හෘද සාක්ෂියට එකගව නුණින් විමසා නොබලා දුවන්නන් වාලේ දුවන අය සමාඡ බහුතරය
about 9 months ago ·
වීමේ ප්රවණතාවක් අද දක්නා බැබේ.
· Report · Delete Post
"මෛත්රී බෝධ් සත්වයන් නිවන් දෑක හමාරය. මහත් අපරාධයකි.What is this?
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
ලොකයේ සිටින ලොකුම පවු කාරයන් එකතු වී ඔවුන්ගෙ සියලුම පවු මෛත්රී බෝධ් සත්වයන්ට අනුමොදන් කලහොත්, බෝධ් සත්වයන්ට නිවන් දෑකීමට බැරිවනු ඇත. මෙය මෛත්රී බෝධ් සත්වයන්ට කරන මහත් අපරාදයකි.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
කිසිවෙක් කිසිවෙකුට කරන අපරාධයක් සේ දකින්නට ඔබ සැහසිවන්නේ ඇයි.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
බෙහෙවින්ම සමාවන්න, මම දෙයක් පෙන්නුවෙමි, ඔබ තවෙකක් දුටිමි.
about 9 months ago ·
· Report · Delete Post
මෙයයි ස්වභාවය. අප දාගත් කන්නාඩිය අනුවයි පෙනෙන්නේ. අන්තිමට කන්නාඩියක්ද නැත.මම ද නැත.සත්යයක්ද නැත. දැනුම තූළ ඇති වචන පමණි.
about 9 months ago ·
1. සමුච්ඡ වශයෙන් දැකීම ( ඔලුව,කද, බඩ වශයෙන් -- සංඝටක හෙවත් කොටස් වශයෙන් දැකීම.
2. සංස්ථානික වශයෙන් දැකීම.( ප්රමාණය, වර්ණ, ගුණ ආදී වශයෙන් )
3. සංතති වශයෙන් දැකීම. ( ගලායන දියදහරක් මෙන් අඛණ්ඩව සිදුවන ක්රියා දාමයක් සේ දැකීම.)
මේ කොහොම දැක්කත් අවසානයට අප අල්වා ගෙන ඇත්තේ වැරදි දැක්මකි.
· Report · Delete Post
හේතු ඵල වශයෙන් ගනිමු බලන්න, පටිච්ඡ සමුප්පාදය වශයෙන් ගමු බලන්න,මේ සියල්ල දැනුමය.
about 9 months ago ·
දැනුමෙන් තොර ප්රායෝගික යමක් අප තුළවේද ? එතුළ කැලඹිල්ලකට පත් නොවී . කම්පානොවී
සිටිය හැකිද එයයි වැදගත්.
· Report · Delete Post
කෙනෙක් ඔබට ගරහද්දී, රිදවද්දී , තුවාල කරද්දී , වැනි අවස්ථාවෙකත් මේ කය මගේ නොවේය යන හැගීමෙන් කැලඹිල්ලකට පත් නොවී . කම්පානොවී සිටිය හැකිද ? ඔබ ඔබම පරීක්ෂා කොට
about 9 months ago ·
ඇත්තේ වෙයි. එයයි ඔබ සංවාදයට ලක් කළ මනුස්සත්වයේ උත්තරීත්වය.
· Report · Delete Post
Subscribe to:
Posts (Atom)